Bra hemsida för hundägare!

2011-04-15
Mamma och pappa var snälla nog att åka till Kalix för att fixa ny krage till Jackie igår, då OMP-kragen givetvis var aningen liten för att hålla tungan borta från såret. På Djurmagazinet hade man bara hemma en storlek som kunde passat till Pricken, vår katt. De ringde även DM i Haparanda, men där var det för stort eller för litet det man hade. Så sista chansen blev veterinärstationen, och de hade en i rätt storlek, om än inte i lika käck färg som den som numera har punktering. TACK mina kära föräldrar, vad gjorde jag utan er?!
Nu har jag vaktat på henne med kragen, så ingen får för sig att "låna den" idag igen, och nu har lugnet infunnit sig i flocken. Endast Pirelli är vaken, och hon ligger under skrivbordet vid mina fötter och gnager ben.


Så här trött blir man av att gnaga ben! Den gamla kragen hade käckare
färg, men hade ack så lite luft för att fungera längre. Turligt nog är
det inte färgen som är avgörande för funktionen! (ler)


Jag har hittat en bra hemsida, som bland annat säljer en bok om Första-hjälpen för hundar. Jag har köpt den själv, och den verkar jätte-bra, även om jag inte hunnit pärm till pärm än.
Dessutom kan man prenumerera på ett nyhetsbrev (gratis). Det är en veterinär som skriver det, och hon tar upp allehanda viktiga saker att tänka på som hundägare. Det som kom bara för en stund sedan, tar upp hur oerhört gifigtigt det är med vindruvor och xylitol. Bara några xylitol-tuggummin kan vara döden för en hund, likaså några få vindruvor!
Det finns också en kurs i hundsjukvård som jag absolut ska gå nån gång, men den är lite dyr, så det blir inte riktigt än... Måste nog köpa lite triss-lotter först! (ler)

Http://www.canisacademy.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0