Home at last!

2010-09-07
Så var man då åter i hemmets ljuva vrå, och på nåt tag kanske ordningen kan återkomma. Hundarna har slagit sig till ro, men var nog rätt glada att återfå sin rastgård! Åtminstone belönade de oss i morse, genom att komma in med halva rastgården i sängen... Men de har skött sig exemplariskt våra troll. Några smärre missöden och bus-härvel, men vad förväntar man sig egentligen av valpar?! Som sagt, med beröm godkänt blir betyget!
Jackie började löpa natten till fredag, vilket gjorde att behovet av "boll-klippning" accentuerades. Idag kom jag till skott och bokade tid, blir tisdag om en vecka på Djursjukhuset i Gammelstad. Känns tryggare om nåt skulle inträffa i komplikationsväg, även om man aldrig kan skydda sina skyddslingar helt... Så nu väntar en veckas djup ångest!!!!!!!!!!!!!!
Med oss hem fick vi i alla fall ett nytt guld, då Robert körde som en utomjording i både Sundsvall och Örebro! Känslan är både eufori och lättnad, då det blev en del onödigt tjaffs på slutet. Jag blev mest besviken över att man måste ta till små-aktigheter istället för att erkänna att Robert är en gudabenådad chaufför, sen är det både berg och dalar i en serie, och det har även vi fått känna på genom åren. Jag hoppas dock att tjaffset är över, och åtminstone har jag för avsikt att dra ett streck och gå vidare.
Måste rikta ett stort tack till min kusin Emma, som varit en ovärderlig hjälp under den här veckan på rull! Som hon utvecklats som hundmänniska på den korta tid hon vandrat med mig och hundarna, samt varit med på tävlingarna, kan man inte annat än imponeras! Vilken tur det är våra hundar hon fattat tycke för!
Jätte-kramar måste också skickas till våran "bergs-familj" (Kilsbergen) i Örebro och Garphyttan!

I övrigt lovar jag att återkomma med bilder inom en överskådlig framtid, har varit dåligt på den fronten nu när vi haft dålig uppkoppling på vår resa också...
Däremot börjar vi riva och bygga om i vårt hus i dagarna, då vi äntligen ska fixa nytt kök. Så täta uppdateringar är att hoppas på för mycket, tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0