Sommar så det står härliga till!

2013-05-29
Tiden den går, men bloggen den består! Men nog var det nästan så det hunnit börja växa mossa här sedan senaste inlägget! Självklart har mycket hunnit hända sen sist, men... Tja, i korta drag så firade vi Valborgs på Lomben helt enligt planerna. Eller, inte riktigt enligt planerna kanske, för det var så blött att alla vägar var avstängda. Men hellre brödlös än rådlös - vi grillade och räjsade helt enkelt nere vid säkerhetscentralen istället, och kul som attan hade vi. Robert testkörde Sacco-vagnen med Kickan och Penske som dragare, och hävdar att det var första gången han var åkrädd på fyra hjul! Nu ska han förbättra en massa saker innan det blir nytt försök!
Senaste veckorna har vi haft galet fint sommar-väder, i synnerhet förra veckan och den här. Har fått en massa gjort på gården, bland annat en heroisk insats med grop-grävning och efterföljande busk-plantering på framsidan. Nu väntar lite grävande för våra grusgångar, och fräsande för ny gräsmatta.

Ikväll har jag haft sista lektionen på Hundsjukvårdsutbildningen, återstår en tenta i Augusti, samt om jag nån gång vill jobba med detta så måste jag ha praktik också. Men min ambition var ju främst att bli en bättre matte, så det är nog bara tentan som saknas för mig. Måste ju inte göra den heller, men... Tja, dels gick det ju bra på förra och så kan det ju vara bra att ha!
Efter lektionen var slut, var det så kvavt här inne och hundarna så flåsiga (fortfarande 17 grader och klockan är snart 22!) så vi bestämde oss för att lasta hundarna, oss själv och mamsen i Viton och åka till ett perfekt badställe för hundarna. Det visade sig vara tok-lågt vatten, och dessutom galet varmt, så t o m jag och mamma traskade omkring i vattnet med skorna på! Prinsessan Danica tyckte det var äckligt att bli blöt om tassarna, men övriga njöt i fulla drag! Pirelli är normalt ingen vatten-älskare hon heller, och det skulle aldrig falla henne in att bada i en badbalja här hemma, men idag njöt hon med. Men ingen kan njuta som Penske! Han t o m la sig ner i vattnet" Såg ett tag ut som om han tänkte rulla sig också, men han ångrade sig i sista sekunden. Helt underbar kväll. Blir det repris på vädret i morgon, så blir det förhoppningsvis repris på kvällens äventyr också. Nu sover dessutom hela gänget så sött, och det är så underbart att se!
 

Bella & Tolla

Ascona Bä



Bella


Tolla

Ascona Bä

Gänget på Frevis

Pensken

Kickan och Penske

Mamma försöker hålla sig torr, men Penske fixar så det blev en utopi! Pirelli har ännu
inte hunnit blöta ner sig (i koppel närmast kameran)

Penske

Penske & Jackie

Kickan

Penske

Penske den bus-ungen och bad-kungen, lägger sig och njuter av vattnet

Kickan, Niki i bakgrunden

Niki söker skydd hos matte, Pirelli springer bakom

Fr vä : Niki, Pirelli, Jackie, Kickan

Hund-röra

Kickan

Lågt vatten så det förslår!

Penske & Kickan

Penske

Penske & Kickan

Fr vä : Pirelli, Jackie, Niki. Penske med rumpan mot kameran

Jag, Niki och Jackie - en ljuvlig kväll helt enkelt!

Jackie

Kickan

Penske

Penske och Danica

Mamma och Danica



Danica försöker smita iland så fort hon får chansen, här passar hon på när Penske och
Kickan försöker charma till sig godis

Danica

Danica

Danica bad-kruka!





Kickan

Kickan

Kickan

Kickan

Penske

Penske

Penske

Senna

Kickan

Kickan
Pirelli

Pirelli

Pirelli

Pirelli

Pirelli

Niki har båda öronen upp, för ovanlighetens skull. Penske livsnjutare ligger och myser
i vattnet som vanligt.

Niki och Pirelli

Godis-mormor får full uppvaktning!

Niki och jag, med mobil-kameran i högsta hugg som vanligt!

Pirelli





Oordning i burarna! Senna & Kickan till vänster och Jackie tillsammans med Danica
i den högra. Normalt sett kamperar Niki med Kickan i den vänstra och Senna med
Danica i den hägra, medan Jackie spenderar tiden med Penske och Pirelli i den
stora buren längst fram.

Pirelli, Penske, Niki

 
 
 

Kommentarer
Postat av: sanne

Så fantastiskt vackra hundar! :) men jag börjar ha svårt att lista ut vem som är vem - danica känner jag förstås alltid igen då hon är mest lin schumie ;)

Svar: TACK! Jo, jag förstår det, så jag tog dig på orden och var och skrev under ett gäng bilder vem det är! Håller med, det är Dani och Schumie som är mest lik varandra, även nu efter jag fick se Lola live i vintras!
Jenny Hapasari-Niemi

2013-07-08 @ 11:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0