Påskafton

2012-04-07
Mamma blev poppis idag när hon delade ut påsk-lådor till trollungarna, som innehöll 2 st köttbullar och 1 st grisknorr! Anledningen till att Niki inte är med på bilderna, är att Danica stal hennes karton, men Niki lyckades knycka tillbaka grisknorren i alla fall!

Helt sjukt underbart väder har det varit hela den här veckan! Sitter precis och pustar ut efter att ha kört slut på hundarna; 2+2+2+1, idag var det Jackie som fick köra ensam-race. Ska strax börja steka oxfilé och potatis, och även ungarna får senare middag eftersom vi motionerade först idag. Man ska ju alltid tänka på att man inte ger mat en timme före och en timme efter hårdare motion!

Förresten måste jag gå upp på högenergifoder åt Kickan, för nu är hon i tunnaste laget. Då blir det nog så att jag även ger det till Jackie, det lilla jag nu får i kräsen-majan av torrfoder. Måste handlas till veckan!
I övrigt har vi gott om päls nu om nån behöver! Hela gänget utom Danica pälsar!

Lev å må!


Mamma blev väl mottagen med alla sina påsk-lådor. Givetvis visade
ju Danica att hon och "mommo" är bundisar! Penske står och väntar
bakom ryggen, och Niki och Jackie skymtar åt fönster-hållet.




Senna snirklade ut grisknorren utan att det knappt syntes på kartongen!
Han var förövrigt jätte-duktig att dra idag igen! Det tar sig för en av
mina två mindre frivilliga dragare!


Pirelli har gömt hela nästan i lådan!


Jackie har ofta en lustig stil när hon ska äta nåt gott; hon glömmer
bakbenen på golvet, och gömmer det goda i ett hörn i kökssoffan för
att freda sig mot övriga.


Kickan föredrar röda mattan, och här har vi inget finlir - slit sönder
skiten och ät upp den helt enkelt!


Danica har som vanligt min sko, och dessutom dubbla påsklådor.


Penske "Godis-kungen" undersöker om han verkligen inte missat
något i kartongen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0