Den som inte testar får inget veta!

2010-06-10
Igår hade jag lite träning med valparna och Pricken. De är så ivriga att de blir våldsamma med honom, och det gör hon för max 2 kg katt när 5 x 20 kg valp ska gnaga på honom! Även om tanken bakom är betydligt vänligare sinnad! Gick faktiskt till slut att lugna ner dem, och efter ett tag beslutade jag mig för att stänga in mig, Niki och Pricken i data-rummet, så hon fick träna i lugn och ro med honom, utan stöd av flocken. Gick riktigt bra faktiskt!

Jag vaknade med huvudvärk igår morse, och det blev ingen mysig dag. Helt klart nacke, axlar, bröstrygg som är i behov av lite omvårdnad, men när ska jag ha tid med det?! Eller snarast, när ska jag prioritera det??? När Robert kom hem fick jag i alla fall i alla fall en snabb-massage av axlarna. Därefter gick jag i sovrummet för att byta till lämpliga hundträningsbyxor (många fickor!), men då följde valparna med och la sig i sängen. Skulle bara lägga mig och mysa en stund, och så kom Robert... Så det blev en halvtimmes powernap! Därefter tog jag tablett, och inom en timme började jag bli pigg!!! Men först var vi och gjorde en liten tavla...
Fick för oss att vi skulle gå med valparna en sväng i skogen, och vad vore då lämpligare än att gå en bit efter elljusspåret?! Sagt och gjort, men Robert skulle i garaget och hade lite bråttom, så vi tänkte att det är värt att testa att ta hela hundgänget på en gång. Det var dumt! Han givetvis knappt mer än börja gå spåret, så mötte vi en gubbe med hund. Som det skälldes och drogs i kopplen! Inte förrän då insåg jag att mina små valpar hade förvandlats till 100 kg hund i mina koppel! (Robert höll de stora) Det hände så klart inget annat, än att man fick sår i öronen och blev ordentligt svettig! Men testar man inte får man inte veta, och nu vet vi att vi inte tänker gå på promenad med alla sju igen! (ler) I alla fall inte inom en överskådlig framtid!!! Det blir en annan sak när man kan ta dem i spann och dra på isen, det ser jag däremot fram emot! Race-tjej som jag är, med ett gäng race-valpar!


Duktiga Niki studerar Pricken!


Till slut blev hon lite sugen, och ville känna lite med tassarna... Men
även det gick bra, och hon höll sig lugn hela träningsstunden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0